engels dyslexie basisonderwijs

  • bianca

    voor een meisje in groep 7-8 met dyslexie en Asperger zoek ik methodes (boekjes/ video/ internet/ ?) Engels voor de basisschool.

    Klassikaal onderwijs is ivm haar dyslexie frustrerend en vanwege de tempodruk veel te stressvol.

    Ze mag individueel gaan werken met als voornaamste doel dat ze weer plezier krijgt in Engels. Als ze daarbij stiekem een beetje basiswoordenschat opbouwt zou dat prettig zijn.

    Wie kent er UIT de PRAKTIJK leuke methodes die in eerste instantie meer gebaseerd zijn op klankherkenning dan op spelling?Ik heb heel wat leuke sites gevonden maar ik zoek echt advies van mensen die er in de praktijk mee hebben gewerkt.

    Het zou niet erg zijn als een methode bedoeld is voor iets jongere kinderen omdat ze emotioneel wel wat jonger is dan haar chronologische leeftijd.

  • Sebas

    Wil je meer weten over dyslexie en de behandeling van dyslexie? Kijk dan eens op www.hgonderwijs.nl. Hier kun je informatie vinden over dyslexie, dyslexie diagnose en behandeling, nieuws en nog veel meer.

    Geef ook je mening of stel vragen over dyslexie en dyslexie behandeling op het forum.

    Met vriendelijke groet,

    H&G Onderwijs.

    Sebastiaan