Hoe krijg ik deze plank los?

Ik heb een ikea kastje gekocht van de serie Malm. Ik ben bezig met de lades. Bij het in elkaar zetten van de lade, ben ik de achterste plank vergeten te monteren waardoor ik deze er nu niet meer tussen krijg. Ik heb de lade al in elkaar gezet met van die plastic schroeven die ik erin moest slaan, maar krijg nu de planken niet meer los. Wie heeft een tip?
Ik heb het al geprobeerd met een boter mes, om zo de schroef los te wrikken, maar er komt geen beweging in.

Picture for question
2 weken geleden
jc54
2 weken geleden
Om het "hout" niet te veel te beschadigen zul je deze plug er uit moeten boren en later een nieuwe er in slaan.
Inekez1
2 weken geleden
Moet je bij deze lade rondom de lades in elkaar zetten met kunststof pluggen? Of is dat alleen voor de achterplaat?
Als de zijkanten met een schroefsysteem met borgmoeren aan de voorkant van de lade zitten, kun je eenvoudig de voorkant eraf halen, bodemplaat ertussen schuiven, voorkant er weer op, borgmoeren weer kwartslag aandraaien en klaar.
Abcde
2 weken geleden
Als je op de andere zijkant kunt staan als je hem op zijn kant legt, dan kun je proberen de zijkant voorzichtig los te wrikken terwijl je op de andere kant staat. Dan heb je kans dat of de ene of de andere kant loslaat. Als het los komt, kun je de plug weer terugslaan nadat je de achterste plaat hebt geplaatst. Het terugslaan van de plug doe je bij voorkeur met een latje of doek tussen de plank en de hamer, om het spaanplaat niet, of zo min mogelijk te beschadigen.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
2 weken geleden
Kun je de plastic schroef er niet uit draaien. (Maw zit er schroefdraad op de plastic schroef, of alleen ribbels ?)
Gewoongitha
2 weken geleden
Het is mijn gelukt... ik ben idd heel voorzichtig op de ene kant gaan staan waardoor ik de andere kant er uit kan wrikken. Bedankt voor jullie antwoorden!

Geef als eerste antwoord